tisdag 6 mars 2018

The big thaw

Nu har snön smält och isen också. Det är flodvarningar i delar av landet men här verkar allt ok. Det är rejält med plusgrader och jag fick ett ryck imorse och städade undan alla vinterkläder. Nu är jag så trött på allt vad vinter heter. Det kändes så skönt, även om jag nu inte kan blunda för det uppenbara faktum att jag absolut inte behöver några fler vårkläder. Jag hade planerat en liten shoppingrunda i veckan. Men  det kan kanske bli en pytteliten runda ändå. Väldigt fint vårmode i år tycker jag!




6 kommentarer:

Monica sa...

Men åh då ska du passa på om det är fint vårmode, ja ni har ju alltid så mycket fint och roligt också, ser allt framför mig:-). Hoppas inte floderna svämmar över nu, bra att bo lite högt. Och det låter ljuvligt med plusgrader, sol och våraningar.

Steel City Anna sa...

Mamma: lite får man pigga upp sej kanske :)

Annika sa...

Har du städat bort alla vinterkläder!! DET var snabbt jobbat, haha. Vi ska hoppas att ni får våtvarmt och fint nu då!
Sant, alltid lika kul att skaffa lite nytt vid varje årstid.
Maten, så brittisk. Vänjer du dig vid den ngnsin? Just detta med bönor, vet inte om jag skulle palla det. OCH så det vita tråkiga brödet. Ne, den mackan skulle jag lätt kunna avstå ifrån, hehe.

Vad fint och gulligt Rotherham är då!!! Vilken KYRKA. GILLAR!! Den första av dem.
Husen så söta.

Afternoon tea måste dock vara ngt av det mysigaste som sprungit ur England. Extremt trevligt, tycker jag.


Absolut, Mia och Anna har rätt, ibland måste man UNNA sig!!

Anne-Marie sa...

Oj, vad det forskar med vårfloden.
Här i mina trakter finns inget vårmode. Här får man vara glad om man hittar kläder! ;) Utbudet är dåligt med andra ord.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det låter rätt skönt och sunt ändå :)

Steel City Anna sa...

Annika: haha ja jag får sånna här plötsliga ryck och då går det undan. Har nog det i generna från mamma :) städade, styrketränande, bakade och gick igenom alla kläder på två timmar :)

Katedralen i Rotherham är väldigt fin men annars är det en lite deppig stad. Jag ansträngde mej verkligen med bilderna :)

Nej, mkt av den brittiska maten vänjer jag mej aldrig vid, som det trista brödet och bönorna. Men det finns väldigt mkt gott också. Men inte världens mest hälsosamma kök :) kombinerat med lite skandinaviskt lagom blir det ganska nyttigt ändå.