lördag 30 december 2017

Nyårslista

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?
Jag sålde ett hus och påbörjade en skilsmässa, varken det ena eller det andra behöver jag göra om hoppas jag!
 
Vilka länder besökte du?
Sverige. Det var en jättefin höstresa. Annars har jag mest åkt runt lite i England och semesterveckorna har ägnats åt praktiska ting.

Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?
Jag vill ha ett lugnare liv och mera stabilitet. Djur, natur och plats omkring mej.

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Det finns flera men som blir lite för privat att skriva om här.

Vad var din största framgång 2017?
Att jag klarade av att ta tag i en ohållbar situation, röja i all möjlig bråte och faktiskt mitt i denna stress förbättra min hälsa avsevärt.

Bästa köpet?
Små madrasser till bäddsoffan från IKEA som innan dem var synnerligen obekväm.

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, mäklare och advokater.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att ha så fina vänner, att mitt ex och jag kunnat bete oss som folk genom skilsmässan som är halvvägs klar redan, att man kan fortsätta att visa respekt för varandra även de mörkaste av dagar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var både gladare och ledsnare och argare och ofta var jag för arg för att vara ledsen och för ledsen och stressad för att vara arg så fast mittemellan. Mycket frustration och tålamodsprövande perioder.

Blev du kär i år?
Det är hemligt.

Favoritprogram på TV?
Jag har ingen TV.

Något du önskade dig och fick?
En fin semester hemma i Sverige.

Något du önskade dig och inte fick?
Hundar, katter, ett hus, en trädgård, ett jobb med fasta arbetstider.

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Jag jobbade och sen åt jag extremt mycket kyckling på KFC.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, att ha en klar och tydlig plan för nästa år. Men det kommer.

Vad fick dig att må bra?
Kärlek, omtanke, grönsaker, bondgårdar, vin och böcker.

Vem saknade du?
Mamma.

De bästa nya människorna du träffade?
Det måste vara min väns barn som jag träffat nu för första gången.

Mest stolt över?
Att jag har lite tåga i mej än. 

Högsta önskan just nu?
Att få ha några lediga dagar utan att något akut och jobbigt händer.

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååå, alltid så roligt att ta del av såna här listor! Tack! Och Gott Nytt År! Jag hoppas att det blir ett sååå fint år för dig!

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack detsamma :)

Marina sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och förhoppningsvis ett mindre turbulent och betydligt lugnare sådant.

Monica sa...

Skönt med ett nytt år!

Ruta Ett sa...

Det ÄR kul med sådana här listor! Jag önskar dig ett härligt 2018, med god hälsa, harmoni och lycka! Det är du värd!

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: tack, och jag önskar dej detsamma!

Steel City Anna sa...

Marina: tack, ja det vore skönt :)

Steel City Anna sa...

Mamma: verkligen :)

Från Glam till Damm sa...

Hej Anna,

När jag bodde i Spanien hade jag grannar från Harrogate. Jag kommer ihåg att de åt bland annat lamm till jul och någon slags brödpudding till efterätt som det var hemst mycket sprit i. Ja huamej!

Vad spännande med nytt jobb efter nyår. All lycka till!

Gott Nytt år!

Kram, Anneli

Steel City Anna sa...

Anneli: åh, det låter som engelsk Christmas pudding. Torkad frukt och sprit och kaka som ångas i ett lite knyte. Inget jag gillar heller. Harrogate är jättefint!

Tack för lyckönskningar och gott nytt år till dej med!