tisdag 10 oktober 2017

Oktoberlista

Jag hittade denna lilla lista hos Annika (Life in the Suburb).

Beskriv din höst i tre ord.
Färgfyrverkeri, mörker och te.

Vad är det bästa/sämsta med hösten?Mörkret är värst. Det bästa är julpyntet som kommer tidigt i alla affärer här. 

Hur höstmyser du?
Tänder ljus, både äkta och batteridrivna. Lagar extra god mat, grytor och casseroles som man säger här. Har mycket filtar och gosiga sockor. 

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
Att ta vara på soliga dagar och vara ute i naturen då. Få dagsljus så mycket man kan. Och börja julpynta tidigt!

Hur ser din höstoutfit ut?
Boots, sjalar i massor, lager på lager när det gäller toppar, linnen, koftor och tröjor för man vet aldrig hur vädret ändras snabbt på en ö som denna. Hösten är ofta ganska varm också men rejält våt däremellan.

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Jag blir ganska höstdeppig men jag klarar mej genom att frossa i julen och god mat och träna mycket för det ger energi. När jag har haft råd hjälper en solresa jättemycket.


Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Har ingen TV och inget wifi eller bredband så jag kan inte tipsa om nåt annat än Gilmore Girls som är extra mysigt när de har höstpynt i hela den lilla staden. Filmtips får bli A nightmare before Christmas.

Vad är den höstigaste maträtten?
Köttgryta. Massor av rotfrukter och mört nötkött.

Var hänger du helst under helgen?
Nu jobbar jag skift så jag har inte helger lediga men lediga dagar och kvällar är det mysigt att gå en lång vandring och sen till puben och sitta framför brasan med en god öl.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Några utflykter planeras … och tänk bara alla julmarknader! Så mysigt.


Hur förbereder du dig för vintern?
Vinter blir det inte riktigt här. Vi har kanske en eller ett par dagar med snö. Då stannar hela stan. Bara någon enstaka väg plogas. Så det är bara att knata sådana dagar helt enkelt. 

6 kommentarer:

Monica sa...

Det är alltid så roligt att läsa listor:-), kul med hur man känner igen sig. Puss och kram från kära mor♡♡♡

Marina sa...

Egentligen låter det rätt mysigt med höst ;)

Steel City Anna sa...

Marina: det är mysiga inslag ;)

Steel City Anna sa...

Mamma: vissa drag går igen ;)

Anne-Marie sa...

Hösten i England skiljer sig nog en hel del från hösten i Kalifornien.
Jag ser inget regn ännu i prognosen vilket vi verkligen skulle behöva. Förra året hade det satt igång att regna redan vad jag minns.
Låter som om du har fått igång höstmyset. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: här känns det riktigt höstruskigt nu och mörkt. Men jag har kommit igång med ljus och pynt :) hoppas ni får lite regn.