måndag 28 augusti 2017

Romantiker

Denna ljuvliga utsikt uppväger trots allt för en romantiker som jag nog ändå är, allt jobbigt som tycks ingå när jag nu är tillbaka i att hyra istället för att äga boende, den karusell jag kämpade så hårt för att hoppa av. Men det är en frihet i det också och jag kan flytta när jag vill. Sedan jag flyttade in i lägenheten med den ljuvliga utsikten har duschen läckt, rören läckt, en läcka i taket, duschen gått sönder två gånger, fönster varit omöjliga att öppna, dörrar varit omöjliga att låsa, brandlarm tjutit i timmar pga fel och ventilationen bytts ut två gånger. Men jag tittar ut och andas ...




6 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jag skulle verkligen vilja äga mitt boende.
Saknar fortfarande ibland huset i Enebyberg som mina föräldrar ägde.
Hyra har sina för- och nackdelar. Men jag börjar känna att nackdelarna har tagit överhanden.
Vacker utsikt du har i alla fall!

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, jag hade fått så nog av att hyra och det var mer att det var så jobbigt att hyra än att jag verkligen ville äga ett hus som gjorde att jag köpte, för jag upplevde också huslånet som ett stort ok. Kan man köpa något för pengar man har 'på riktigt' så är det en annan frihet. Jag tänker nog göra så i framtiden, spara ihop till min egen lilla stuga nånstans där få vill bo :)

Just nu är det bara att knega på och titta på himlen :)

Monica sa...

Väldigt vacker utsikt ingår i hyran;-)

Steel City Anna sa...

Mamma: alltid nåt :)

FREEDOMtravel sa...

Den där utsikten borde hjälpa mot mycket elände ...! :)

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: det gör den faktiskt ;)