torsdag 3 augusti 2017

Lista

En ganska snabb lista ... Hittad hos Ruta Ett!


💉 Hur många gånger blivit sydd - aldrig tror jag.
😫 Brutit ben i kroppen - ja
🔫 Skjutit med en pistol - nej
 Sagt upp ett jobb - ja
 Flugit i flygplan - ja
💃 Skolkat i skolan - ja
🚑 Åkt i en ambulans - ja
🐶 Haft ett husdjur - ja
🚩 Hoppat i fallskärm - nej
🎿 Åkt utför på skidor - ja, många gånger. En knäskada påminner mej ännu.
🐴 Ridit på en häst - motvilligt som liten om ponny räknas plus kamel, där vet jag inte vem som var mest motvillig, jag eller kamelen.
🏬 Inlagd på sjukhus - ja
🎈 Flugit i luftballong- nej
💉 Donerat blod - nej
🚓 Suttit i baksätet i en polisbil -nej
💪 Varit i slagsmål - det beror lite på vad man menar med det men jag säger nej.
🚁 Flugit i en helikopter - nej
👕 Stickat en tröja - nej
💻 Varit på TV - ja, när jag var barn var jag med och spelade TV-spel i ett barnprogram.
🚘 Kört för fort - nej
🛳 Åkt färja - ja, många gånger.
🛒 Handlat i Ullared - nej, men det vill jag göra en gång i livet iallafall.
 Försovit dig - ja, ofta.
🏹 Skjutit med pilbåge - nej, men det skulle jag gärna prova. Tror jag skulle vara ganska bra på det eftersom jag är stark i axlar och armar.
🏕 Tältat - ja, det tycker jag om mer och mer faktiskt med åldern. Brukar kanske vara tvärtom.
💸 Fått parkeringsböter - nej, jag kör inte bil.

7 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Kul lista! Jag har heller aldrig handlat i Ullared, men jag skulle oxå vilja åka dit åtminstone en gång :)

Ruta Ett sa...

Sedärja! Ja, kanske ska man en gång besöka fenomenet Ullared och det ÄR ju billigt och har man tur kan man ta en selfie med Morgan och Ola-Conny och köpa Morgans chips!
Men inget ställe jag längtar till igen!

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: tror jag skulle gilla det :)

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: känns lite som ikea fast med mer jox och grejer. Älskar den delen av ikea där allt krafs är, ljus, servetter, korgar, kan tänka mej att Ullared är lite som den avdelningen :)

Ruta Ett sa...

Steel City Anna: Då kommer du att älska Ullared! :-)

Anne-Marie sa...

Kul lista! Kanske snor den eftersom det fortfarande är varmt (inte fullt lika hett) och fantasin tryter känns det som. Ullared klarar jag nog mig utan men vet ju att många gillar det enorma köpcentret.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det var en lite lagom lista tycker jag :)