torsdag 31 augusti 2017

Augusti

Det har varit en lång och händelserik månad. Mycket med husförsäljningen och advokater hit och dit; jag undrar om det finns något annat land i världen där det är lika krångligt att köpa och sälja en bostad. Men det tuffar på. Jag hann även fylla 35 år och ha några dagars semester. Gick på en massa vintageställen och museum, träffade vänner och lagade god mat. Läste mycket poesi och gamla favoritböcker. Tid för återhämtning är nyckeln under stressiga perioder har jag lärt mej. Regnade gjorde det, i stort sett hela månaden, utom faktiskt just de dagarna jag var ledig. Någon tur ska man ha iallafall.








11 kommentarer:

Monica sa...

Något extremt mycket krångel och turer att köpa och sälja hos er, är svårt att ta in att det ska vara så och visst förstår man att det är en marknad inte bara för mäklare som här utan för advokater, det finns pengar att tjäna för fler kategorier. Det är rena barnleken här hemma i jämförelse. Tur du har sånt tålamod, jag vet inte om jag skulle klara det.

Augusti gick fort och skönt att du kunnat vila ut ibland, alltid vackert hos dig och mycket att se och göra, är bra det om regnet faller som det gjort hos er denna sommar. Och fint med god mat både ute och hemma:-)

Elisabet. sa...

Så fint beskrivet!

Annika sa...

ja, ngn rättvisa får det vara. GLAD att det var fint de dagar du var ledig.
Mkt som hänt i ditt liv den här sommaren. Förstår om du är trött.
Glad att du har en ny mysig lgh som du gillar (om du VILL får du gärna göra ett litet hemma-hos, men jag förstår om du tycker det blir för privat).
Älskar att läsa om gamla favoritböcker!
Ha en fin sista augusti!!

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack :)

Steel City Anna sa...

Annika: verkligen tacksam för det lilla solsken jag hann njuta av :) det är en pyttelägenhet så inte mkt att visa, är väl som halva K's kök hela alltet ;) men har allt jag behöver. Vill ändå inte samla på mej en massa grejer. Just nu är det läge att vara ännu mera privat än vanligt men vi får se framöver :)

Detsamma!

Steel City Anna sa...

Mamma: jag blir mer och mer lik dej varje år, inklusive brist på tålamod ;)

Monica sa...

Haha, trodde du var mer lik morfar:-) men glad att du fått så mycket bra i generna:-)

Ruta Ett sa...

Åh, jag ber att få gratulera på födelsedagen lite i efterskott (eller mycket) och så skönt att allt är klart och att du kunnat vila!

Steel City Anna sa...

Ruta ett: det är en hel del kvar med huset än men det går framåt iallafall :) tack!

Anne-Marie sa...

Ja, det har varit mycket på gång för dig.
Ibland blir det så.
Tur att du vet hur du skall göra för att kunna återhämta dig.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: precis, man lär sej av sina misstag :) resten av året blir nog minst lika jobbigt men jag har planerat roligheter och små oaser av lugn då och då.