fredag 14 oktober 2016

Ganska grön höstpromenad och årets första gryta

Idag har det varit varmt och ganska soligt efter en riktigt kall och regnruskig dag igår (då jag dessutom jobbade på en bondgård hela dagen iklädd regntäta men inte tillräckligt varma kläder, fy vad jag frös!), jag blev så förvånad när jag kom ut imorse i min varma kappa som jag fick gå in och byta. Det var till och med väder för att torka tvätten ute vilket gav mej en liten sommarkänsla.



Jag gick en riktigt lång promenad i skogen som ännu är mestadels grön. Från mitt fönster ser jag ändå hur några träd börjar skifta i färg. När jag kom hem lagade jag årets första goda gryta med nötkött och rotgrönsaker. Det blir nog många fler sådana!


Här ser man bättre hur hög vår fuchsiabuske är, mycket högre än uthuset!

Nu ser jag det sista avsnittet av Resten av Sverige och funderar på om jag skulle kunna klara av ett liv i obygden trots alla problem som beskrivs. Vackert är det iallafall! Det var också kul att lära sej mer om Norges landsbygdspolitik. Hurtigt berättar de om hur hela landet lever och ser himla nöjda ut ...

2 kommentarer:

Monica sa...

Härligt med höstgrytor och härligt med höstfoton! Jag såg de två första avsnitten och ska se det sista, verkar intressant med Norge:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: det var valdigt bra och intressant det sista avsnittet speciellt tyckte jag! Norrmannen verkar vara smartare an vi pa manga satt tyvarr ;)