lördag 27 juni 2015

The Hunting Tower

The Hunting Tower från 1500-talet i Stand Wood på Chatsworths ägor. En svettig vandring upp, och en stup att gå ner för. Jag tycker inte om höjder och höll mej i grenar och gick sakta, sakta. Jag blev omsprungen av en gammal dam som bara skuttade ned, och när en ännu äldre dam var på väg upp och frågade mej om detta var vägen till the Hunting Tower, så varnade jag att det var väldigt brant, varpå hon svarade att äh, när man har en bra vandringsstav, då klarar man allt! När jag kom ner till slottet igen, darrig och glad att vara vid liv, då mötte jag den första tanten som redan hade varit inne i souvenirbutiken och shoppat!



Utsikt mot byn Edensor
E och R står det

2 kommentarer:

Monica sa...

En upplevelse att du varit där på toppen, så vackert det är! Och när det gäller spänstiga damer så är er drottning otrolig, vilken energi hon har denna blivande 90-åring.

Steel City Anna sa...

Mamma: jag är imponerad :)