fredag 22 maj 2015

Den hemliga trädgården

Så jättehemlig är den kanske inte och jag har varit här förr. Men det är nästan aldrig någon människa här, trots att den ligger vid en stor väg. Så är det någon speciell stämning, som att vara i en annan tid. Lite drömskt. Lite spöklikt nästan. Man skulle kunna tänka sej någon filmscen här, något viktorianskt och lite läskigt. Det är mycket ljud, tågdunk från järnvägen på ena sidan, biltrafik från den andra, vatten som porlar, fågelsång. En kontrast mot den stora öde ytan och alla tomma bänkar.











4 kommentarer:

Ulrika sa...

Helt fantastisk!

Jag vill kliva in genom skärmen och utforska! :-)

Annika sa...

Jag fattar precis vad du menar med skönhet, mystik och nästan lite spöklikt. Så kan jag också känna ibland på vissa platser.
Otroligt vacker plats!!

Monica sa...

Så vackert! Visst har jag varit där:-), eller var det en annan? Väldigt fint, så välordnat, man undrar ibland när allt jobb sker med att underhålla, pensionärerna kanske är ute om nätterna och jobbar och har kul, om vi får komma efter EU-röstningen så lovar jag att hjälpa dem:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: vi har gatt forbi dar nar vi gatt till abbeydale industrial museum. Det finns en grupp voluntarer som haller fint.

Annika: ja, det ar konstigt, lika spoklikt oavsett tid och vader faktiskt!

Ulrika: jag utforskade sa lange som jag vagade :)