måndag 30 mars 2015

10 resebilder

En rolig utmaning jag bara inte kunde motstå som jag hittade via denna blogg. 10 resebilder på dessa olika teman: En flygplansvinge, Bilden som av misstag blev väldigt bra, Resebilden man blir på gott humör av, Naturbilden, En bild högt uppifrån, Vykortsbilden, Bild på resesällskapet, Njuta-under-palmen-bilden, Godmorgonbilden och Favoritstaden. Inte helt enkelt alltså men kul att tänka lite annorlunda runt sina bilder.

 En flygplansvinge
Över Nordsjön på väg till eller från Sverige, jag minns inte riktigt.
Bilden som av misstag blev väldigt bra 
Svår kategori alltså! Blir mina bilder bra är det en tanke bakom men här har jag för mej att jag siktade på någon fågel men fann ett spindelnät. Mitt ute i Peak District någonstans på lång vandring. Jag gillar de grågröna färgerna och så spindelnätet förstås.
Resebilden man blir på gott humör av 
Ikeas julmust på stranden, höjden av lycka! Från Lanzarote.
Naturbilden 
Underbar svensk sommar vid Fagersta hembygdsgård.
 En bild högt uppifrån
El Golfo, Lanzarote. Svart sand, vulkaner, grön lagun.
 Vykortsbilden  
Klassisk bild av Slottet Chatsworth i Peak District.
 Bild på resesällskapet 
Glad make, Lanzarote igen.
Njuta-under-palmen-bilden 
Utsikt från balkongen. Jo, på Lanzarote.
 Godmorgonbilden
Sen frukost i Bakewell en solig dag. Fönstret till den kända affären som säljer Bakewell Pudding. Sen fish and chips till lunch!
Favoritstaden  
Sheffield såklart! Det räknas som en resa även om det är på tionde året nu. Borta bra, hemma bäst!

5 kommentarer:

Monica sa...

Vad fint! Väldigt roligt att titta tillbaka och få lite tankar:-). Kul utmaning, funderade ett tag på att hänga på när jag såg den, får se:-)

Marina sa...

Kul och bra bilder! Jag funderar fortfarande om jag ska ge mig på det här projektet, det känns väldigt tidsödande, men kanske...

Steel City Anna sa...

Mamma: gor det :)

Marina: tack, ja det tar lang tid, darfor som det blev lite upprepningar fran samma resor. Att leta i alla mappar skulle ta en vecka minst :) kul anda tycker jag!

FREEDOMtravel sa...

Vad kul att du hakade på! Bra val av bilder! Naturbilden är väldigt fin!

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: tack! Rolig utmaning :)