söndag 8 maj 2011

Maratonmiddag


Idag har det varit halv-maraton i Sheffield. Jag deltog såtillvida att jag tittade på och hejade entusiastiskt på maken, sen ägnade jag mej åt 3 och en halv timmes shopping och en timmes lunch. (Jag åt denna underbara tallrik rösti med bacon, och fyndade sen detta oerhört humoristiska smycke på Primark i form av en glass:)
Icke att förglömma - när jag kom hem gratulerade jag makens fina tid (strax över två timmar) med en trerätters middag bestående av:Röda honungsmelonklyftor inlindade i parmaskinka med ångkokt sparris och hyvlad parmesan (förrätt).Balsamicomarinerad fläskfile med kokt potatis från närmaste bondgård i Fulwood, broccoli, blomkål och morotsslantar, samt Karl Johansvamp-sås (huvudrätt).
Färska hallon och citronfromage med en liten bit körsbärs-tarte (efterrätt).
En inte alls dum söndag! Och en inte alls dum fru att ha heller, det är nästan så att jag vill gifta mej med mej själv.

5 kommentarer:

Monica sa...

Fantastiskt gott ser allt ut, vad du hinner mycket en alldeles vanlig söndag, ja nästan vanlig förutom halvmaraton då, ja jag skulle också vilja ha en sån fru;-), en sån karl är väl inte född än.

Trillingnöten sa...

Hahahaha, jag skrattade gott åt det sista med att gifta sig med sig själv :) Ibland skulle det kanske vara skönast. Man får alltid så bra svar av sig själv tycker jag :) Och man slipper kompromissa!
Vilken middag, det måste jag säga! Jag blev faktiskt lite hungrig när jag såg den nu...

Elisabet. sa...

Tack för dagens första gapskratt! Ja, det var den där sista meningen ,-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Det har funnits män som lagat mej liknande 3 rättersmiddagar, tyvärr ingen som jag gifte mej med dock :)

Trillingnöten: Det skulle vara roligt att prova, det är ju möjligt att man skulle bli trött på sej själv också :) Jag är ganska stolt över middagen, det blev himla gott!

Elisabet: Ett gott skratt förlänger livet :)

Monica sa...

Jaså? Undrar vilka de var? Låter som de var flera:-). Den sorten har inte kommit i min väg någonsin, utom min pappa, din morfar, som var en jämställd man och gjorde det som behövdes, vare sig det gällde att bygga hus, fälla träd eller torka kräks, jag spydde mycket när jag var liten:-) eller laga söndagsmiddag när mamma hade migrän.