söndag 22 maj 2011

Jag behövde inte ens visa benet ...

Fick för mej att köpa en flaska champagne igår. Av ingen större anledning alls, jag hade bara lust att förgylla en ganska trist lördag lite (storm ute, ösregn, stryka kläder, tvätta, städa köket ...) och gick till Tesco med passet och allt för jag brukar få visa leg och ibland litar de inte på mitt svenska ID kort här. Tydligen är det inte så vanigt att folk under arton köper champagne och sofistikerade tapas en sen lördagkväll så ingen brydde sej om att kontrollera min ålder.

'I didn't have to show my leg!' berättar jag för maken. Han ser helt oförstående ut. Det dröjer ganska länge innan jag rättar mej. 'I mean ID'.

Jag tänkte väl, sa han.

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Hahahaha, helt fantastiskt! Vilken grej att muntra upp mig på en söndag eftermiddag. Det vore ju ganska komiskt om man måste visa sina lurviga för att köpa alkohol. Jag ska testa det nästa gång :)
Ska fasiken köpa champagne en helt vanlig lördag. Eller va fasiken. En tisdag, när det är min sista dag innan semestern...

Steel City Anna sa...

Ja, champagne-tisdag! Man kanske kan få rabatt om man visar benet :)

Monica sa...

Vad kul det kan bli:-)), maken blev väl helt förskräckt;-)

Steel City Anna sa...

Ja, han såg lite nervös ut :)