torsdag 29 juli 2010

Jul-i

Bröllopsdag, festival, marknad, tivoli och jobb, jobb, jobb hela juli. Jag ser fram emot augusti som är en mycket mustigare månad, grönska som är riktigt djupt mörkgrön, regnskurar och det avslappnade lugnet att njuta av det sista av sommaren som är på väg att ta slut, snarare än att vara mitt inne i det där stekheta och upphaussade. Sen längtar jag naturligtvis efter julen. Jag hade förstås hoppats på att få fira den i en större lägenhet men så blir det nog inte. Jag tittar ändå på TV-shopping-program som firar jul i juli och säljer julsaker billigt. Och tänker att tiden går så fort så det blir höst när som helst. Jag älskar hösten. Det är väl inte sant som Snigel säger?

1 kommentar:

Monica sa...

Tycker också det ska bli skönt med augusti och sen jul;-). Idag dränktes vi nästan här och far din måste ta en omväg efter min information:-) på väg hem från landet. Var glad att jag var något så när i civilisationen och inte där. Har tränat ett extralångt pass idag och känner mig mycket nöjd med det:-).