söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans i år igen

Jodå, det blidde Alla Hjärtans Dag i år igen. Verkar vara en fruktad dag men jag har mest jobbat med manliga kollegor denna helg. En skulle gå hem och gråta och äta glass och den andra fick nästan en ångestattack när han såg att frukten på Sainsbury's var förpackad i hjärtformade plastlådor. Där går tydligen gränsen för en karl.

Min egen blev iallafall glad för påsen ovan med choklad i och ett traditionellt kort.

Jag fick muminmuggen "kärlek" och Lilla My som jag hintat om och armbandet från Argos. Jag skulle fått choklad också tydligen men det bara 3 praliner kvar i asken när jag kom hem: Citronmousse och Kaffe och Turkish Delight. Som ingen i detta hushåll gillar. Men det kan hända att nån kommer hem med lite röda tulpaner snart som plåster på såren.

Jag fick anstränga mej för att låta bli att köpa hjärtkonfetti och jordgubbar i hjärtplastask. Jag vi inte vara en sån som gillar sånt där krafs. Men nästa år ska jag nog komma ut ur Valentingarderoben och pynta hela huset med röda hjärtbalonger. Varför inte? Jag gillar ju redan schlager.

"Vill vara fri att öppna alla fönster/Känna vindarna som leker i mitt hår/Bara vara den jag är och få välja själv den väg jag går" - kunde inte sagt det bätte själv.

Fast den här raden - Handen på hjärtat, vem kan säga, Att det är sant att ensam är stark, Vem kan mot strömmen av din kärlek, segla sin båt utav bark - skulle jag nog kunna slå ...

2 kommentarer:

mamma sa...

Åh så söta de är Muminmuggarna, kärlek är så fin och lilla My också. Hattifnattarna fanns som motiv på kalsingarna men de vågade jag inte köpa:-)så det blev de andra då.

Elisabet. sa...

Och jag lyssnade/tittade på Lars Ohly som var gäst i Gomorronstudion, intervjuad av den sympatiske Micke Leijnegard.

Det visade sig då att herr Ohly samlar på löpare. Dukar, alltså. Och han visade upp ett särskilt älskat exemplar och log lyckligt.

Vem hade anat detta?

"Så skönt för dig att ha fått komma ut ur löpare-garderoben ...!" sa herr Leijnegard och log vänligt.

Det gjorde partiledaren också.

Så fortsätt du ...! Det är det enda rätta ..,att ta skuttet ut ur alla garderober som håller oss fångna.