onsdag 5 augusti 2009

Juli

Så är nu juli förbi. Och imorse vaknade jag med en känsla av olust att så är även inte bara semestern, utan hela sommaren. Lätt duggregn. Folk har långbyxor och en del provar redan sin nya höstkappa. Stan är full av liv och studenter som festar mitt på en vardag medan jag själv traskar hem efter mitt tolvtimmarspass som så vänligt välkomnade mej tillbaka. Som tur är har jag en hel massa sommarbilder som kanske kan muntra upp mej och nån annan slutpåsemesterdeppig själ.

July var en kontrastrik månad med heatwave, lite engelska sommaröversvämningar, svenskt duggregn och härlig salt havsvind med strålande sol. En kollega slutade, det var enorm stress på jobbet, busstrejk och hemska åskväder. Sen semester som blev en rusch den med på sitt vis. Läsa hann jag bara göra på flyget. Plocka blommor hann jag inte heller. Men kräftor åt jag, förmodligen en 200 stycken. Jag antar att man måste prioritera här i livet. Och många fina kvällspromendaer har jag haft vid havet jag saknar så gräsligt trots att jag bor på en ö. Nu, som sej bör i augusti, börjar jag på allvar längta till julen. I september kommer första julpyntet till Primark ...

Sommaren i bilder! Stockholm, landet och Örebro.

1 kommentar:

mamma sa...

Älsklingen min, det är så tyst och tomt efter er. Nyss ringde käre mågen så vi pratade länge. Han sa att han "prepared the coffee for you" för du började så tidigt idag. Roligt med alla fina foton, ni tog fantastiskt många bra, ni är båda så duktiga på att dokumentera. Och vi tar alla lite olika så det blir en kul mix. Trevligt att titta på i höstmörkret sen. Puss, puss.