lördag 13 juni 2009

Graves Park


Av Sheffields alla parker är denna den bästa, och största. Den är gigantisk med både sjöar, skog, oändliga gräsmattor, rosenträdgård, mysigt cafe och en liten djurpark. Det går lätt att ta sig hit med buss från Sheffield City Centre på ca 20 minuter. Fantastisk alla årstider. Jag har varit här på julafton och matat renar, på hösten och njutit av lövens färger, på våren och sett de blåa haven av bluebells (bild allra längst ned på sidan) och om sommaren med picnickorg och filt. Bilderna är från en regnig och grå junidag men till och med då var skogen vacker och rogivande.

The Animal Farm

Jag och en ko utbyter tankar och en get tittar till och poserar för kameran

Små små kycklingar under värmelampa och en stolt tupp

Tre små grisar och tre inte fullt så små grisar som ställde sej och skrek i kör när jag kom

En söt åsna och en uttråkad liten kanin

Rose Cottage Cafe och utsikten över parken därifrån


Näckrosdammen med många nyfikna och påtagligt sociala gäss och svanar


Min absoluta favoritplats - skogspartiet ner till Woodseats



Den gulliga förskolan precis vid ingången till Graves Park från Woodseats

1 kommentar:

mamma sa...

Det är verkligen fint där och urskogen mot slutet är mäktig med höjderna och djupa dalar. Vi har också haft en riktig naturdag, var ute i sex timmar i regn och lera och sållade jord;-). A och jag var snabba, de hade aldrig gjorts så många fynd någonsin på en dag sas det;-) fast inget jag tänker satsa på, men har tydligen nytta av "mikroskopögat". A var väldigt nöjd och fick en kompis att "jobba" med. Visserligen höll de på att ramla i sjön oavbrutet men vi överlevde dagen. Grillade också.
Puss