onsdag 25 mars 2009

England, England

Har haft en lång och tröttsam dag idag. Men när jag åker genom Sheffieldkvällen högt uppe på en av kullarna och ser den stora tavlan av små ljus från alla fönster och lyktsken breda ut sej i blå skymning, över alla tegelhusen och fotbollsstadion och stadshuset - då tänker jag att det är inte illa ändå, att vara i England. När jag åkte nattbuss hemma i Stockholm brukade jag njuta av vyerna över vattnet, och skogen som kom så nära efter stadskärnan, och de ödsliga motorvägarna. Nu kan jag se skönheten i den gigantiska bebyggelse som täcker det mesta av den här ön, och som väcker en slags trygghet. Jag vaggar sakta hem på spårvagnen och tänker över dagens innehåll, som har varit så allvarligt men samtidigt haft rum för en massa trams och fniss. Det är inte dumt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ät något gott älskling och sov sen. Du har haft en sååå lång arbetsdag och jag hoppas det gick bra med möten och allt annat. Nu får du sova riktigt skönt, älskar dig, mamma.